№ 10 (161) 2021
Pages 493-495
DOI 10.46320/2073-4506-2021-10-161-493-495
BARLYBAEV Ural Adigamovich
Ph.D. in economical sciences, associate professor of Project management and marketing sub-faculty of the Institute of Economics, Finances and Business of the Bashkir State University
SAFIULLINA Evgeniya Aleksandrovna
senior lecturer of Project management and marketing sub-faculty of the Institute of Economics, Finances and Business of the Bashkir State University
GOSTENOV Denis Vadimovich
magister student of Project management and marketing sub-faculty of the Institute of Economics, Finances and Business of the Bashkir State University
Areas of optimization of gasification business processes at PJSC “Gazprom gazorasrededeleniya Ufa”
From the first days of the organization’s existence, certain processes begin to take place in it, aimed at providing customers with goods and services. And the larger the company, the more complex and sometimes confusing its business processes become. In most cases, the processes that take place are not optimal, which leads to an inefficient waste of resources, which are always limited. In this article, a set of the most promising marketing tools has been formed that allow a company to optimize the gasification business process.
Keywords: business process, management methods, tools, gasification, optimization, resources, solution.
№ 10 (161) 2021
Страницы 493-495
БАРЛЫБАЕВ Урал Адигамович
кандидат экономических наук, доцент кафедры управления проектами и маркетинга Института экономики, финансов и бизнеса Башкирского государственного университета
САФИУЛЛИНА Евгения Александровна
старший преподаватель кафедры управления проектами и маркетинга Института экономики, финансов и бизнеса Башкирскогогосударственного университета
ГОСТЕНОВ Денис Вадимович
магистрант кафедры управления проектами и маркетинга Института экономики, финансов и бизнеса Башкирского государственного университета
Направления оптимизации бизнес-процессов газификации в ПАО «Газпром газораспределение Уфа»
С первых дней существования организации в ней начинают протекать определенные процессы, направленные на предоставление клиентам товаров и услуг. И чем крупнее компания, тем сложнее, а иногда и запутаннее становятся ее бизнес-процессы. В большинстве случаев происходящие процессы не оптимальны, что приводит к неэффективной трате ресурсов, которые всегда ограничены. В данной статье сформирован комплекс наиболее перспективных маркетинговых инструментов, позволяющих компании оптимизировать бизнес-процесс газификации.
Ключевые слова: бизнес-процесс, методы управления, инструменты, газификация, оптимизация, ресурсы, решение.