№ 6 (157) 2021
Pages 483-485
DOI 10.46320/2073-4506-2021-6-157-483-485
GARIPOVA Galiya Rizvanovna
Ph.D. in philosophical sciences, associate professor of the Bashkir State University
USMANOV Rashid Radikovich
magister student of the 1st course of the direction “Cultural Studies” of the Bashkir State University
Formation of the territory image (on the example of the Republic of Bashkortostan)
The article examines the meaning of the term “image of the territory” and, using the example of the formation of the image of one republic - the Republic of Bashkortostan, shows its most significant constants. According to the authors, the formation and elevation of the region’s image is not a spontaneous process, but a controlled and predictable process. With enough motivated leadership and the enthusiasm of public relations professionals, the region’s image can be raised to the federal level and to the international recognition of individual regional brands. The article also indicates the factors that affect both directly and indirectly on the image of the territory, they include the improvement of territories, and the level of unemployment and the development of culture and art, etc.
Keywords: Image, image of the territory, brand, marketing, promotion of national brands, ethnic and religious diversity.
№ 6 (157) 2021
Страницы 483-485
ГАРИПОВА Галия Ризвановна
кандидат философских наук, доцент Башкирского государственного университета
УСМАНОВ Рашид Радикович
магистрант 1 курса направления культурологи Башкирского государственного университета
Формирование имиджа территории (на примере Республики Башкортостан)
В статье рассматривается содержательный смысл термина имидж территории и на примере формирования имиджа одной республики – Республики Башкортостан, показываются его наиболее значимые константы. По мнению авторов, формирование и возвышение имиджа региона – это не стихийный процесс, а контролируемый и прогнозируемый процесс. При достаточно заинтересованном руководстве и энтузиазме профессионалов по связям с общественностью можно добиться возвышения имиджа региона до федерального уровня и до международной узнаваемости отдельных региональных брендов. Также в статье указываются факторы, которые влияют и прямо и косвенно на имидж территории, к ним относят и благоустройство территорий, и уровень безработицы и развитие культуры и искусства и т.д.
Ключевые слова: имидж, имидж территории, бренд, маркетинг, продвижение национальных брендов, этническое и религиозное многообразие.