№ 4 (143) 2020
Pages 424-426
IGNATJEVA Oksana Nikolaevna
Ph.D. in sociological sciences, associate professor of State management sub-faculty of the Bashkir State University
GALIMULLINA Natalya Anatoljevna
Ph.D. in economical sciences, associate professor of State management sub-faculty of the Bashkir State University
SIZONENKO Zarina Leronovna
Ph.D. in sociological sciences, associate professor of State management sub-faculty of the Bashkir State University
Minimization of potential risks of modern business
The article discusses one of the modern forms of e-Commerce through social networks. The authors emphasize that the risks faced by entrepreneurs is largely due to the ineffective legislative framework, high tax burden, limited financial resources, insufficiency of working capital, limited and difficult access to preferential loans to state and municipal funds of support of small entrepreneurship, mistrust of the banking system, reduction of aggregate demand in the market, the threat of defaults, high cost. Therefore, to increase profits and minimize the risks your business entrepreneurs are looking for new forms of cooperation, including through the opening of the store in social networks. Features of creation and functioning of reviewed Internet resources are noted in the article.
Keywords: economy, entrepreneur, online trading, social networks, trading floors, risk minimization, account, return of goods, advertising on social networks, two-factor authentication, Internet acquiring.
№ 4 (143) 2020
Страницы 424-426
ИГНАТЬЕВА Оксана Николаевна
кандидат социологических наук, доцент кафедры государственного управления Башкирского государственного университета
ГАЛИМУЛЛИНА Наталья Анатольевна
кандидат экономических наук, доцент кафедры государственного управления Башкирского государственного университета
СИЗОНЕНКО Зарина Лероновна
кандидат социологических наук, доцент кафедры государственного управления Башкирского государственного университета
Минимизация потенциальных рисков современного бизнеса
В статье рассматривается одна из современных форм интернет-торговли через социальные сети. Авторы подчеркивают, что риски, с которыми сталкиваются предприниматели, во многом обусловлены неэффективной законодательной базой, высокой налоговой нагрузкой, ограниченностью финансовых ресурсов, недостаточностью оборотных средств, ограниченностью и сложностью доступа к льготным займам государственных и муниципальных фондов поддержки малого предпринимательства, недоверием банковской системы, сокращением совокупного спроса на рынке, угрозой неплатежей, высокой затратностью. Поэтому для увеличения прибыли и минимизации рисков своего бизнеса предприниматели ищут новые формы сотрудничества, в том числе посредством открытия магазина в социальных сетях. В статье отмечаются особенности создания и функционирования рассмотренных интернет-ресурсов.
Ключевые слова: экономика, предприниматель, интернет-торговля, социальные сети, торговые площадки, минимизация риска, аккаунт, возврат товара, реклама в соцсетях, двухфакторная аутентификация, интернет-эквайринг.