№ 11 (162) 2021
Pages 502-503
DOI 10.46320/2073-4506-2021-11-162-502-503
LI CHANGZHU
associate professor of the University of Heihe, Heihe (China)
WANG XIAOYU
professor of the University of Heihe, Heihe (China)
Research strategies for assessing the quality of training of public basic courses in chinese universities in the background of deepening educational reform
The article focuses on the reform of the Chinese education system, which puts forward more demands on the quality of education and focuses on the formation of the comprehensive development of human resources. It is shown that for modern higher education it is important to develop and implement systems for assessing education and teaching state basic courses in colleges and universities. At the same time, it is necessary to constantly improve the level of teaching through quality assessment. In the context of the new curriculum reform, the question of how best to update the strategy for assessing the quality of teaching of state basic courses in colleges and universities is a problem, it is a pressing modern problem. This article briefly analyzes an overview of teaching quality assessment, challenges in implementing these processes, and measures to improve the strategy for assessing the quality of teaching of public basic courses in colleges and universities against the backdrop of deepening reform.
Keywords: colleges and universities, public fund, quality of teaching, evaluation strategy.
№ 11 (162) 2021
Страницы 502-503
ЛИЧАН ЧЖУ
доцент Хэйхэского университета, г. Хэйхэ (КНР)
ВАН СЯОЪЮЙ
профессор Хэйхэского университета, г. Хэйхэ (КНР)
Исследование стратегий оценки качества обучения в китайских университетах на фоне углубляющейся образовательной реформы
В статье основное внимание уделяется реформе в системе образования Китая, которая выдвигает больше требований к качеству образования и делает упор на формирование всестороннего развития человеческих ресурсов. Показано, что для современного высшего образования важно разрабатывать и внедрять системы оценки образования и преподавания государственных базовых курсов в колледжах и университетах. При этом постоянно улучшать уровень преподавания необходимо посредством оценки качества. В контексте новой реформы учебной программы вопрос о том, как лучше обновить стратегию оценки качества преподавания государственных базовых курсов в колледжах и университетах является актуальной современной проблемой. В этой статье кратко анализируется обзор оценки качества преподавания, проблемы, существующие в процессе реализации данных процессов, а также мероприятия по совершенствованию стратегии оценки качества преподавания государственных базовых курсов в колледжах и университетах на фоне углубляющейся реформы.
Ключевые слова: колледжи и университеты, общественный фонд, качество преподавания, стратегия оценки.