№ 12 (151) 2020
Pages 535-536
DOI 10.46320/2073-4506-2020-12-151-535-536
SILIVANETZ Angelina Vladimirovna
Ph.D. in philological sciences, associate professor of the Bashkir State University
GARIPOVA Galiya Rizvanovna
Ph.D. in philosophical sciences, associate professor of the Bashkir State University
Regional naming in a polyethnic environment (the case of the Republic of Bashkortostan)
The article considers the sphere of naming as part of branding, which has a marketing nature, linguistic science is defined as the practical basis for naming, the historical and cultural component of the origination of a name is noted. An attempt is made to determine the main directions of naming development in a multiethnic environment, in particular, the most famous names of the Republic of Bashkortostan are analyzed.
Keywords: naming, name, regional naming, brand, regional brand, historical and cultural heritage, polyethnic environment, multilingual environment.
№ 12 (151) 2020
Страницы 535-536
СИЛИВАНЕЦ Ангелина Владимировна
кандидат филологических наук, доцент Башкирского государственного университета
ГАРИПОВА Галия Ризвановна
кандидат философских наук, доцент Башкирского государственного университета
Региональный нейминг в полиэтничной среде (на примере Республики Башкортостан)
В статье рассматривается сфера нейминга как части брендинга, имеющего маркетинговую природу, практическим основанием нейминга определена лингвистическая наука, отмечена и историко-культурная составляющая порождения имени, также предпринята попытка определения основных направлений развития нейминга в условиях полиэтничной среды, в частности проанализированы наиболее известные неймы Республики Башкортостан.
Ключевые слова: нейминг, нейм, региональный нейм, бренд, региональный бренд, историко-культурное наследие, полиэтничная среда, полиязыковая среда.