№ 12 (151) 2020
Pages 455-457
DOI 10.46320/2073-4506-2020-12-151-455-457
KURILKINA Olga Aleksandrovna
Ph.D. in Law, Head of Branch legal disciplines sub-faculty of the A. Р. Chekhov Taganrog Institute (branch) Rostov State University of Economics (RINE)
TIMOFEENKO Veronika Andreevna
Ph.D. in philosophical sciences, associate professor of Theory and philosophy of law sub-faculty of the A. Р. Chekhov Taganrog Institute (branch) Rostov State University of Economics (RINE)
SAMOУLOV AIrina Nikolaevna
Ph.D. in philosophical sciences, Head of Theory and philosophy of law sub-faculty of the A. Р. Chekhov Taganrog Institute (branch) Rostov State University of Economics (RINE)
SERDYUKOVA Yuliya Aleksandrovna
Ph.D. in Law, associate professor of Branch legal disciplines sub-faculty of the A. Р. Chekhov Taganrog Institute (branch) Rostov State University of Economics (RINE)
Development of legal awareness of adolescents in self-isolation
Тhe article deals with a little-studied problem related to the definition of the role of legal awareness in self-isolation. Legal awareness is a product of the new state-legal system, which is largely associated with the change and breaking of legal values. The ongoing changes in the world around us have led to a change in the concept of legal awareness. Understanding of legal awareness and its level in modern Russian reality did not meet the requirements of today even before self-isolation, which especially makes us think about the negative impact of the self-isolation regime on the level of civil legal awareness.
Keywords: distance learning, legal awareness, distance learning, modern technologies, social environment, civil society.
№ 12 (151) 2020
Страницы 455-457
КУРИЛКИНА Ольга Александровна
кандидат юридических наук, заведующая кафедрой отраслевых юридических дисциплин Таганрогского института имени А. П. Чехова (филиала) Ростовского государственного экономического университета (РИНХ)
ТИМОФЕЕНКО Вероника Андреевна
кандидат философских наук, доцент кафедры теории и философии права Таганрогского института имени А.П. Чехова (филиала) Ростовского государственного экономического университета (РИНХ)
САМОЙЛОВА Ирина Николаевна
кандидат философских наук, заведующая кафедрой теории и философии права Таганрогского института имени А. П. Чехова (филиала) Ростовского государственного экономического университета (РИНХ)
СЕРДЮКОВА Юлия Александровна
кандидат юридических наук, доцент кафедры отраслевых юридических дисциплин Таганрогского института имени А. П. Чехова (филиала) Ростовского государственного экономического университета (РИНХ)
Развитие правосознания подростков в условиях самоизоляции
В статье рассматривается малоисследованная проблема, связанная с определением роли правосознания в условиях самоизоляции. Правосознание является продуктом новой государственно-правовой системы, которая во многом связана с изменением и ломкой правовых ценностей. Происходящие изменения в окружающем мире привели к изменению представлений о правосознании. Осмысление правосознания и его уровень в современной российской действительности не отвечал требованиям сегодняшнего дня даже до самоизоляции, что особенно заставляет задуматься о негативном влиянии режима самоизоляции на уровень гражданского правосознания.
Ключевые слова: дистанционное обучение, правосознание, дистанционное обучение, современные технологии, социальная среда, гражданское общество.