№ 10 (149) 2020
Pages 435-437
DOI 10.46320/2073-4506-2020-10-149-435-437
SULTANMAGOMEDOVA Lailakhanum Nurmagomedovna
lecturer of the Dagestan Humanitarian Institute (branch) of the Academy of Labour and Social Relations
GIMBATOVA Naida Dibirovna
senior lecturer of the Dagestan Humanitarian Institute (branch) of the Academy of Labour and Social Relations
KAZANBIEVA Madina Kazanbievna
senior lecturer of the Dagestan Humanitarian Institute (branch) of the Academy of Labour and Social Relations
Medical education during COVID-19
Тhe article says that modern training in medical Universities includes a well-thought-out system of educational stages that are very interactive and are increasingly conducted by teachers who have mastered their craft. This year, medical education in many institutions has plummeted due to the 2019 coronavirus disease pandemic (COVID-19). In many countries of the world, the least experienced doctors, medical students, were temporarily excluded from direct patient care. The pre-clinical research curriculum was moved online with evidence of similar or improved training compared to previous years. Changes to the medical curriculum are desirable that will allow more attention to be paid to infection control, pandemic modeling, population and public health, telemedicine, and health equity.
Keywords: рandemic, medicine, education, UNIVERSITY, changes.
№ 10 (149) 2020
Страницы 435-437
СУЛТАНМАГОМЕДОВА Лайлаханум Нурмагомедовна
преподаватель Дагестанского гуманитарного института (филиала) Академии труда и социальных отношений
ГИМБАТОВА Наида Дибировна
старший преподаватель Дагестанского гуманитарного института (филиала) Академии труда и социальных отношений
КАЗАНБИЕВА Мадина Казанбиевна
старший преподаватель Дагестанского гуманитарного института (филиала) Академии труда и социальных отношений
Медицинское образование в период COVID-19
В статье говорится о том, что современное обучение в медицинских ВУЗах включает в себя хорошо продуманную систему образовательных этапов, которые очень интерактивны, все в большей степени проводятся педагогами, которые овладели своим ремеслом. В этом году медицинское образование во многих учреждениях резко упало из-за пандемии коронавирусной болезни 2019 (COVID-19). Во многих странах мира наименее опытные врачи, студенты-медики, были временно отстранены от непосредственного ухода за пациентами. Учебная программа доклинических исследований была перенесена в онлайн с подтверждением аналогичного или улучшенного обучения по сравнению с предыдущими годами. Желательны изменения в медицинской учебной программе, которые позволят уделять больше внимания инфекционному контролю, моделированию пандемии, населению и общественному здравоохранению, телемедицине и справедливости в отношении здоровья.
Ключевые слова: пандемия, медицина, образование, ВУЗ, изменения.