№ 12 (151) 2020
Pages 460-462
DOI 10.46320/2073-4506-2020-12-151-460-462
TIMOSCHUK Aleksey Stanislavovich
Ph.D. in philosophical sciences, professor of Humanitarian and socio-economic disciplines sub-faculty of the Vladimir Law Institute of the FPS of Russia
ADAMOV Maksim Vladimirovich
Magister student of the 2nd course of the Faculty of Economics and Management of the I. M. Gubkin National University of Oil and Gas
NIKISHKIN Nikita Maksimovich
commander of the 4th year cadets squad of the Law Faculty of the Vladimir Law Institute of the FPS of Russia
The need to improve the technological competencies of lecturers in the context of digitalization of the educational process
The article examines the innovations used by educational institutions in connection with the COVID-19 epidemic. The relevance of the topic is connected with the practical requirements for tutors teaching in a distance format. The theoretical aspect consists in the development of directions that solve the problems that arose at the stage of organizing distance learning. Authors propose the ways of solving the problems and options for modernizing the learning process.
Keywords: philosophy of education, distance learning, digitalization of the learning process, reorganization of education, digital competencies, professional development.
№ 12 (151) 2020
Страницы 460-462
ТИМОЩУК Алексей Станиславович
доктор философских наук, профессор кафедры гуманитарных и социально-экономических дисциплин Владимирского юридического
института ФСИН России
АДАМОВ Максим Владимирович
магистрант 2-го курса факультета экономики и управления Российского государственного университета нефти и газа (НИУ) имени
И. М. Губкина
НИКИШКИН Никита Максимович
командир отделения (курсантов) 4-го курса юридического факультета Владимирского юридического института ФСИН России
Необходимость повышения технологических компетенций преподавателей в условиях цифровизации образовательного процесса
В статье изучаются нововведения, используемые образовательными учреждениями в связи с эпидемией COVID-19. Актуальность темы обусловлена практическими требованиями к преподавателям, ведущим обучение в дистанционном формате. Теоретический аспект заключается в разработке направлений, решающих возникшие на стадии организации дистанционного обучения проблемы, предложены пути их решения и варианты модернизации процесса обучения.
Ключевые слова: философия образования, дистанционное обучение, цифровизация процесса обучения, реорганизация образования, цифровые компетенции, повышение квалификации.