№ 2 (165) 2022
Pages 416-418
DOI 10.46320/2073-4506-2022-2-165-416-418
TELIGISOVA Sofya Sarmanovna
Ph.D. in pedagogical sciences, associate professor of Criminal process sub-faculty of the Ufa Law Institute of the MIA of Russia, captain of police
The process of forming the value orientations of the personality of a law enforcement officer for the effective performance of their professional activities
This article analyzes the concepts of «professional competence», «value orientations», reveals the essential characteristics of «general professional competencies», «universal competencies» and «professional competencies» of law enforcement officers as a direct result of designing «professional competence», justifies the use of a value-oriented (axiological) approach as a methodological basis for research.
Keywords: value orientations, integrative personality quality, personality-oriented paradigm, axiological approach, professional competence, general professional competencies, universal competencies, professional competencies.
№ 2 (165) 2022
Страницы 416-418
ТЕЛИГИСОВА Софья Сармановна
кандидат педагогических наук, доцент кафедры уголовного процесса Уфимского юридического института МВД России, капитан полиции
Процесс формирования ценностных ориентиров личности сотрудника правоохранительных органов для эффективного выполнения ими профессиональной деятельности
В настоящей статье дан анализ понятий «профессиональная компетентность», «ценностные ориентиры», раскрываются сущностные характеристики «общепрофессиональных компетенций», «универсальных компетенций» и «профессиональных компетенций» сотрудников правоохранительных органов как прямого результата проектирования «профессиональной компетентности», обосновывается использование ценностно-ориентированного (аксиологического) подхода в качестве методологического основания исследования.
Ключевые слова: ценностные ориентиры, интегративное качество личности, личностно-ориентированная парадигма, аксиологический подход, профессиональная компетентность, общепрофессиональные компетенции, универсальные компетенции, профессиональные компетенции.