№ 12 (163) 2021
Pages 44-49
DOI 10.46320/2073-4506-2021-12-163-44-49
NEMCHINOVA Tamara Sergeevna
Ph.D. in political science, associate professor of World politics sub-faculty of the Saint Petersburg State University
MUZALEV Anton Aleksandrovich
postgraduate student of the Saint Petersburg State University
SIMONOV Aleksey Sergeevich
postgraduate student of the University of Helsinki
The role of education in the transformation of the economic behavior of the indigenous peoples of the North on the agenda of Russia’s chairmanship in the Arctic Council
The paper is devoted to the consideration of the potential of educational tools in the transformation of the economic behavior of the indigenous population by the member states of the Arctic Council. The instrument of inclusion of indigenous peoples in the modern economy of the region is a quality education and a system of support during the educational process, the rejection of the principles of conscious preservation of traditional management and the formation of innovative consciousness through education, while preserving national culture and language. The universality of the principles of educational cooperation allows us to form common approaches to cooperation between Russia and Western members of the Council in other areas.
Keywords: indigenous people, the Arctic Council, economic behavior, education, educational policy, sustainable development goals.
№ 12 (163) 2021
Страницы 44-49
НЕМЧИНОВА Тамара Сергеевна
кандидат политических наук, доцент кафедры мировой политики Санкт-Петербургского государственного университета
МУЗАЛЁВ Антон Александрович
аспирант Санкт-Петербургского государственного университета
СИМОНОВ Алексей Сергеевич
аспирант Университета Хельсинки
Роль образования в трансформации экономического поведения коренных народов Севера в повестке председательства России в Арктическом совете
В статье рассматривается потенциал образовательных инструментов в трансформации экономического поведения коренного населения государствами-членами Арктического совета. Инструментом включения в современную экономику региона малочисленных народов является качественное образование и система сопровождения в ходе образовательного процесса, отказ от принципов сознательного консервирования традиционности хозяйствования и формирования инновационного сознания через образование, при сохранении национальной культуры и языка. Универсальность принципов образовательного сотрудничества позволяет формировать общие подходы к сотрудничеству России и западных членов Совета в других сферах.
Ключевые слова: коренное население, Арктический совет, экономическое поведение, образование, образовательная политика, цели устойчивого развития.