№ 3 (166) 2022
Pages 454-456
DOI 10.46320/2073-4506-2022-3-166-454-456
NIKIFOROVA Elena Nikolaevna
Ph.D. in Law, professor of National safety and international law sub-faculty of the Russian State Hydrometeorological University
FEDOROVA Nataliya Yurjevna
Ph.D. in pedagogical sciences, associate professor of Foreign languages sub-faculty of the Russian State Hydrometeorological University
Updating the humanities and social sciences courses in the context of digital transformation of universities
The article is focused on the principles of developing courses curricular in the context of digitalization of higher education institutions. In this article, as examples of programs, the content of which was adapted to the tasks of providing conditions for the formation of a digital culture of students on the example of the courses “Jurisprudence and anti-corruption standards of behavior” and “Foreign language”. The authors present a description of the process of updating subject courses programmes, which includes outlining teaching objectives and course content, designing teaching techniques, and reconsidering the assessment criteria.
Keywords: digital literacy, universal competencies, digitalisation of university education, course design.
№ 3 (166) 2022
Страницы 454-456
НИКИФОРОВА Елена Николаевна
кандидат юридических наук, заведующий кафедрой национальной безопасности и международного права Российского государственного гидрометеорологического университета
ФЕДОРОВА Наталия Юрьевна
кандидат педагогических наук, доцент кафедры иностранных языков Российского государственного гидрометеорологического университета
Актуализация программ по гуманитарным и социальным дисциплинам в условиях цифровизации вузов
В статье рассматриваются принципы разработки программ дисциплин в условиях цифровизации высшего образования. В данной статье в качестве примеров программ, содержание которых было адаптировано к задачам обеспечения условий для формирования цифровой культуры обучающихся на примере курсов «Правоведение и антикоррупционные стандарты поведения» и «Иностранный язык». Авторы предлагают описание процесса актуализации программ дисциплин, включая пересмотр задач, содержания, методов обучения и критериев оценки результатов выполнения заданий.
Ключевые слова: цифровая грамотность, универсальные компетенции, цифровизация высшего образования, разработка программ дисциплин.