№ 6 (145) 2020
Pages 421-422
DOI 10.46320/2073-4506-2020-6-145-421-422
SERDYUKOVА Yuliya Aleksandrovna
Ph.D. in Law, associate professor of Branch legal disciplines sub-faculty of the A. P. Chekhov Taganrog Institute (branch) of the Rostov State University of Economics (RINE)
SAMOYLOVA Irina Nikolaevna
Ph.D. in philosophical sciences, associate professor, Head of Theory and philosophy of law sub-faculty of the A. P. Chekhov Taganrog Institute (branch) of the Rostov State University of Economics (RINE)
Use of the criminalistic laboratory in the educational and educational process (on the example of the experience of the Taganrog institute named after A. P. Chekhov (branch) of «RSEU (RINE)»)
The relevance of this study is expressed in the fact that it was criminology that formed a diverse set of possibilities for using the various achievements of scientific and technical thought in the process of professional legal education in the educational process.
Keywords: forensic laboratory, education, lawyer, forensic scientist, university, vocational training, career guidance, crime, education, institute.
№ 6 (145) 2020
Страницы 421-422
СЕРДЮКОВА Юлия Александровна
кандидат юридических наук, доцент кафедры отраслевых юридических дисциплин Таганрогского института имени А. П. Чехова (филиала) Ростовского государственного экономического университета (РИНХ)
САМОЙЛОВА Ирина Николаевна
кандидат философских наук, доцент, заведующая кафедрой теории и философии права Таганрогского института имени А. П. Чехова (филиала) Ростовского государственного экономического университета (РИНХ)
Использование криминалистической лаборатории в учебном и воспитательном процессе (на примере опыта работы Таганрогского института имени А. П. Чехова (филиал) ФГБОУ ВО «РГЭУ (РИНХ)»)
Актуальность данного исследования выражается в том, что именно криминалистикой был сформирован многообразный комплекс возможностей по использованию в учебном процессе разнообразных достижений научной и технической мысли в процессе профессионального юридического образования.
Ключевые слова: криминалистическая лаборатория, образование, юрист, криминалист, вуз, профессиональное обучение, профориентационная работа, преступление, воспитание, институт.